ABNY
Image default
Vervoer en transport

Een bedrijfsverhuizing; wat komt er bij kijken?

Er komt bijzonder veel kijken bij zakelijk verhuizen. Of het nu gaat om een bedrijf, kantoor of winkel: in al deze gevallen is het absoluut noodzakelijk om de verhuis goed te plannen. Faster verhuizingen denkt met je mee en draagt zorgt voor een zorgeloze, professionele verhuizing.

Het hele bedrijfsverhuizing; dat is een uitdaging. Maar met het juiste plan en de juiste gereedschappen kun je zelfs een bedrijf verhuizen zonder al te veel van de productiviteit te verliezen. En de meeste van die gereedschappen kun je makkelijk vinden in de plaatselijke supermarkt en een doe het zelf zaak. 

Maar maak eerst een goed plan voor een bedrijfsverhuizing

Begin zo vroeg mogelijk met de planning om onderbrekingen in de operaties van je bedrijf zo veel mogelijk te voorkomen. 
Spreek met de sleutelfiguren en maak lijsten, heel veel lijsten. Schrijf daarin op wat er georganiseerd moet worden, waar coördinatie nodig is en wat er allemaal fysiek verhuisd moet worden. 

Maak een inventaris op zicht.

Je zou het planningsproces kunnen beginnen met het in wekelijkheid door je oude ruimte te bewegen en een inventaris te maken van wat je allemaal ziet, wat er allemaal in werkelijkheid verhuisd moet worden. 

Hoeveel van de productie en inventaris moet mee met de verhuizing? 
En hoe staat het met het meubilair en de apparatuur? Grote objecten hebben een speciale behandeling nodig. 
Vergeet handleidingen, archieffolders en natuurlijk de inhoud van individuele werkplekken niet. Maak een Back up van alle computerprogramma’s om ze na de verhuizing in de nieuwe computers te kunnen downloaden. 
Als je afscheidingen hebt in je kantoor, controleer dan of ze gedemonteerd kunnen worden en schaf het benodigde gereedschap daarvoor aan. 

Denk er over na oud voor nieuw te vervangen. 

Wat ga je doen met apparaten als telefoons, computers en monitoren in algemene ruimtes? Verhuizen of verkopen en vernieuwen? Je moet al vroeg de strategische beslissing treffen over wat je gaat verhuizen en wat niet. Een verhuizing is een gelegenheid de rommel op te ruimen, en je spaart er ook nog eens geld mee uit. De verkoop van tweedehands apparatuur en meubels kan een beetje geld opbrengen, en je hebt minder kosten aan de verhuizing zelf. 

Een verhuizing is ook een prachtige gelegenheid om te vernieuwen. Oude, ongemakkelijk zittende kantoorstoelen kunnen nu geruisloos vervangen worden. De aanschaf van nieuwe meubels hoeft niet zo duur te zijn als je denkt, de kosten van de verhuizing zelf worden namelijk ook lager. Bovendien is het nieuwe meubilair en de nieuwe apparatuur een motivatie voor je personeel! 

Oude meubels en apparaten hebben meer onderhoud nodig en ze hebben vaak niet de mogelijkheden van nieuwe modellen. De gelegenheid om verouderde en in onbruik geraakte apparatuur, zoals printers en fotokopieer apperatuur kunnen nu makkelijk vervangen worden. Nieuwe aankopen maken het ook makkelijker een verhuizing te coördineren. As je al voor de verhuizing een deel van de nieuwe ruimtes zou kunnen inrichten maakt dat de verhuisdag een stuk makkelijker. 

Een proffessioneel en 

Houdt het overzicht van de verhuizing bij in een spreadsheet. 

Maak een gedetailleerde lijst of een spreadsheet waarin alles staat wat je wilt gaan verhuizen. Een grondige lijst is heel belangrijk.Wanneer je eenmaal hebt besloten wat er verhuisd moet worden kun je beginnen met het organiseren van de verhuizing zelf. J bent nu beter in staat te beoordelen wat voor soorten verpakkingsmateriaal je nodig hebt, hoe veel verhuiswagens en van welke grootte je moet bestellen en hoe lang de verhuizing zal gaan duren.Wat Faster verhuizingen voor je doet. De hele planning, het inpakken, vervoeren en weer uitpakken. De inrichting van het nieuwe kantoor. 

Maak een tijdsplan, een rooster voor de hele verhuizing. Of laat Foster verhuizingen ook dat voor je doen. 

Maak een realistisch rooster voor de verhuizing: 
Hoeveel tijd heb je voordat je uit de huidige vestiging moet zijn? 
Hoeveel overlappingsdagen heb je, wanneer kun je de nieuwe vestiging in, en wanneer moet de oude vestiging leeg opgeleverd worden? 

Pak wat je kunt al vooraf in 

Alles wat je niet nodig hebt en wat opgeslagen kan worden tot de verhuizing kun je al van tevoren inpakken. Daarmee verspreidt je het werk over een langere tijd. Koop niet alleen grote verhuisdozen en pak je spullen allemaal correct in. Kleinere dozen zijn makkelijker te dragen en zijn beter voor papieren, folders en archiefmateriaal. 
Ettiketteer alle dozen naar kantoor, verdieping en afdeling. Dat maakt het makkelijker alles op de juiste plekken te bezorgen.

https://www.fasterverhuizingen.nl/