Hausmeister of ook wel huismeester, een interessant klinkend woord wat van alles kan betekenen. Binnen Reyhan Uitzendbureau betekent het woord Hausmeister de man van de huizen. Een stoere beschrijving van zijn functie ook wel de “universele schakel”. Als we deze universele schakel van dichtbij bekijken zien we eigenlijk een jonge knaap wiens telefoon misschien wel 200 keer per dag afgaat. Met altijd een oplader voor zijn mobiele telefoon op zak rijd hij de heledag van A naar B. *RING* *RING* *RING*, “ja hallo met Reyhan” , ja we hebben geen warm water. “Oke kom er aan”. *RING* *RING* *RING*, “ja hallo met Reyhan” , ja we zijn onze sleutel kwijt. “Oke kom er aan”. *RING* *RING* *RING*, “ja hallo met Reyhan” , De over werkt niet. “Oke kom er aan”. *RING* *RING* *RING*, “ja hallo met Reyhan” , De goot is verstopt. “Oke kom er aan”. *RING* *RING* *RING*, “ja hallo met Reyhan” , De container is nu al vol. “Oke kom er aan”. *RING* *RING* *RING*, “ja hallo met Reyhan” , ik heb dorst. “Oke kom er aan”. De laatste is natuurlijk een woordgrap, maar met zijn taak als hausmeister is hij het aanspreekpunt voor alle gebreken, storingen of vragen omtrent huisvesting. Als standaard procedure is zijn eerste stap het waarnemen van de kwestie. In alle gevallen zal hij zelf de situatie bekijken en tegelijkertijd zal hij de nodige hulplijn inschakelen. Door de grote omvang van het huisvesting portfolio beschikt hij vrijwel over alle nodige gadgets, machines en apparaten om de problemen intern op te lossen. In de voorgaande jaren heeft hij natuurlijk veel scenario’s meegemaakt, en hij geeft aan dat beloftes nakomen de sleutel is. Natuurlijk heeft iedereen het liefst dat het binnen 10 minuten is opgelost, in het begin maakte ik die beloftes maar als ik er uiteindelijk toch niet aan toe kwam waren de medewerkers extra gefrustreerd. Ten eerste omdat het probleem nog niet is opgelost en ten tweede omdat ik afspraken niet ben nagekomen. Tegenwoordig doet hij het anders, alles gaat volgends een planning. Dit duurt soms iets langer maar zo kan hij wel alle afspraken nakomen. Door al die jaren heeft hij zelf ook de nodige ervaring opgedaan dus dagelijks kan hij zelf ter plekke het probleem oplossen zonder dat hij een hulplijn hoeft in te schakelen. Er zijn natuurlijk ook dagen dat het lekker rustig is, maar ter compensatie voor die rustige dagen komen er ook ’s-Nachts situaties voor waarbij hij moet uitrukken. Zoals op alle informatie kaarten wie zowel in de woonkamers, ingangen en keukens hangen is hij 24 uur per dag 7 dagen in de week bereikbaar. Met als kers op de taart worden bij de instroomprocedure van nieuwe medewerkers intake papieren meegegeven waarin deze informatie nog een keer extra wordt vermeld. Dat wil zeggen dat vrijwel iedereen beschikt over zijn telefoonnummer. Heeft u dan wel vakantie of een dag vrij vroeg ik me af. Ja tuurlijk was zijn antwoord. Door dat zijn team zo hecht met elkaar is en met korte lijnen werkt kunnen ze elkaar makkelijk opvangen. Een uitzendbureau dat is één, maar de taken er om heen zijn gecompliceerder als de hoofdtaak. Doet me denken aan een schilder of stratenmaker, vaak zijn de mensen meer bezig met zaken als voorbereidingen. Het echte werk “schilderen” & “straten” is alleen de afwerking van het hele proces. |