Een cool bedrijf word je zo!

Ben jij startende ondernemer en ben je bezig met het starten van een bedrijf? Super tof! Een bedrijf starten is een groot project waar veel tijd en werk in gestopt wordt. Als we kijken naar 50 jaar geleden en wat er toen belangrijk was bij het opstarten van een bedrijf en wat nu belangrijk is, zien we een hoop verschillen. Tegenwoordig wilt iedere ondernemer een zo cool mogelijk bedrijf hebben. Wat houden de termen cool en hip in als men zoekt naar een leuk bedrijf om bij te werken? Wij kijken met je mee!

Laat je creativiteit de vrije loop!

Een merknaam verzinnen kost meer tijd dan men denkt. We gaan er altijd vanuit dat een merknaam zo verzonnen is en voor je het weet ben je bezig met merkregistratie. Dit is in de realiteit heel anders. Je merknaam is hoe je herkent wordt, je wilt laten zien waar je voor staat en dat het een aantrekkelijke naam is. Als we kijken naar coole, hippe bedrijven dan zien we dat deze ondernemers niet bang zijn om gek te doen! Kijk eens wat voor coole namen je kunt verzinnen als je creatief aan de slag gaat.

Mentale gezondheid = hip bedrijf

Grote bedrijven zijn hier al jarenlang hard mee bezig, maar we zien dat MKB’ers het hier makkelijker mee hebben. De mentale gezondheid voorop stellen van je werknemers betekent eigenlijk direct dat je een hip bedrijf bent. Onder mentale gezondheid vallen een hoop dingen. Laten we kijken naar onderstaand rijtje:

–        Ruimte voor ontwikkeling: niks is fijner voor een werknemer dan wanneer hij of zij weet dat er binnen het bedrijf nog geleerd kan worden. Zo kun je als ondernemer een E-learning zelf maken of een cursus aanbieden. Je kunt hierover ook sparren met je werknemers en kijken wat eruit komt.

–        Vrijheid en flexibiliteit: je werknemers vertrouwen dat zij het werk goed uitvoeren draagt enorm bij aan de productiviteit. Door je werknemers veel vrijheid en flexibiliteit te geven zul je zien dat het werk beter verricht wordt. Mensen houden van verantwoordelijk hebben en we weten dat de ouderwetse kantoormanier niet gezond is.

Transparant naar de buitenwereld

Een hip bedrijf laat zien hoe leuk het bedrijf is. Geef je personeel, en jezelf natuurlijk, een gezicht. Wat doen jullie, waar staan jullie voor en waarom moet iemand bij jullie komen werken? Men kijkt tegenwoordig meer naar wie er werken in plaats van alleen naar het bedrijf zelf.