Het gemak van digitale communicatie

Of je nu in een winkel werkt of dienstverlener in de zorg bent, digital signage toepassingen kunnen jouw werk vergemakkelijken en de beleving van jouw dienstverlening door de klant of patiënt positiever laten zijn. Je dient eigenlijk een beetje in de huid van de klant te kruipen en een stukje psychologie over consumentengedrag toe te passen. Je snapt dan al snel dat je met digital signage het verschil kunt maken. Je kunt de klant overtuigen van de aankoop van een product of dienst, zonder dat hij of zij zich er bewust van was, dat hij dat product nodig had. Je bent de klant dus altijd een stapje voor.

Aankoop- of zoekgedrag

Tegenwoordig willen mensen gemak. Ze willen niet veel moeite meer doen. Kijk naar diensten als maaltijdboxen, onderbroeken of scheermesjes die periodiek aan huis geleverd worden. Er is zowel online als in fysieke winkels ook zoveel beschikbaar, dat je het soms moeilijk vindt om te kiezen. Je bent dan blij als iemand anders na heeft gedacht en deze keuze aan jou aanbiedt. Daarnaast hebben bewegende beelden je hart gewonnen, zeker als de geprojecteerde informatie precies in jouw straatje past. Dat maak je bijvoorbeeld mee in wachtkamers of in het openbaar vervoer waar schermen hangen ter communicatie met de klant.

Met een klik op de knop

Je loopt een uitzendbureau binnen op zoek naar een baan. Er is niet direct een intercedent beschikbaar, maar je ziet wel een groot scherm, dat je uit nieuwsgierigheid aanraakt. Je krijgt een keuzemenu en begint te klikken. Voor je het weet heb je een selectie gemaakt binnen de beschikbare vacatures en het is bijna een spel geworden om in de berg aan vacatures iets passends en uitdagends te vinden. Het houdt je echter wel binnen de deuren van het uitzendbureau en je leert ook welke vacatures er zijn en of jouw werkervaring en vooropleiding daarbij aansluit. Je hebt meteen een goede basis voor het gesprek dat volgt, zodra de intercedent naar je toe komt lopen.