Bedrijfsanimatie laten maken?

Heb je een complex idee, nieuw product of een lang stuk tekst dat veel mensen moeten gaan lezen? Dan ben je opzoek naar een bedrijfsanimatie.

Als het gaat om het promoten van een merk, product of bedrijf is een animatievideo een must. 

Een krachtige video zorgt voor een grote impact bij de doelgroep.

Animatie wordt steeds groter en de effectiviteit is ongekend.

Maar wat voor soort animatie video moet je gebruiken voor jouw bedrijf, en waarom?

Voor bedrijven is de uitkomst: 2D-animaties ofwel; bedrijfsanimaties. Er volgen een aantal logische redenen waarom 2D in plaats van 3D.

Om te beginnen: het verschil tussen een 2D- en 3D-animatie

2D-animatie bestaat uit tekens of objecten die alleen in hoogte en breedte zijn. 3D-animatie bestaat uit objecten in hoogte, breedte en diepte.

Met andere woorden, 3D-animaties zijn realistischer dan 2D-animaties.

Toch werken we altijd met 2D-animaties. 2D-animatie wordt op grote schaal geïmplementeerd in advertenties, films, websites, e-learning cursussen etcetera.

Een voorbeeld van zo’n 2D bedrijfsanimatie:

Waarom zijn bedrijfsanimaties zo effectief?

Ben je ooit geïnspireerd door het idee om een bedrijfsanimatie te laten maken? Of vind je de video hierboven er interessant uitzien?

Allereerst; waarom hebben de grootste bedrijven bedrijfsanimaties?

Met behulp van bedrijfsanimaties kun je eenvoudig ideeën op een snelle, begrijpelijke en duidelijke manier communiceren. Zowel op interne basis als extern.

RijnmondVeilig deed dit met bovenstaande bedrijfsanimatie, voor extern gebruik.

Het publiek begrijpt duidelijk hoe het specifieke product een probleem oplost.

In het geval van RijnmondVeilig gaat dit over een update-service bij een ongeval of incident.

Video is content marketing-king

Tegenwoordig kijken bijna alle mensen online naar video’s. Niet alleen op Youtube.

Ga maar eens na: als je een pagina bezoekt en een video ziet staan, bekijk je die liever dan dat je een enorme tekst moet lezen.

Google houdt van bedrijfsanimaties

Er zijn veel statistieken die dit bewijzen.

Met de komst van online video moeten de algoritmen van Google zich focussen op de nieuwe trends. Met speciale nadruk op websites die dynamische en unieke video-inhoud creëren voor hun bezoekers.

Dit betekent dat een webpagina met meer bewegingsafbeeldingen, een bedrijfsanimatie en minder tekst, beter scoort in Google.

Bedrijfsanimaties verbeteren de conversieratio’s

Mensen zijn sneller bereid om iets te kopen na het bekijken van een video.

Laten we het bovenstaande voorbeeld van RijnmondVeilig aanhouden. Beantwoord voor jezelf de volgende vragen:

  • Zou je een stuk tekst lezen over een update-service van jouw gemeente?
  • Zou je een informatieve video bekijken, zoals hierboven, over diezelfde update-service?

Hoogstwaarschijnlijk klinkt de tweede optie veel interessanter. Bij meer dan driekwart van de internetgebruikers is dit het geval.

Via scripts en grafische mogelijkheden hebben animatie studio’s een speciale manier om concepten te verduidelijken en daarnaast directe en boeiende informatie over producten te laten zien.

Daarom kunnen bezoekers weloverwogen beslissingen nemen en zullen de conversiepercentages verbeteren.

En niet onbelangrijk, mensen zijn na het bekijken van de video veel enthousiaster dan voorheen.

https://bedrijfsanimatie.nl/