Zo kom je aan meer leads

Bedrijven overleven alleen wanneer zij klanten hebben die hun producten of diensten afnemen. Voor een winkel of webshop is het heel simpel. Je verkoopt fysieke producten aan een zo groot mogelijke groep mensen. Lever je diensten, of is je product niet zo simpel als een brood uit de supermarkt, dan wordt het al gauw een stuk ingewikkelder. Vaak heb je dan leads nodig, potentiële klanten, die jij vervolgens nog moet overtuigen om daadwerkelijk op jouw aanbod in te gaan. We bespreken hieronder een aantal methoden om meer leads te krijgen.

Acquisitie

Telefonische acquisitie uitbesteden is een ontzettend goede manier om meer leads te verkrijgen. Bij deze methode betaal je een externe partij, die vervolgens potentiële klanten na gaat bellen. Denk bijvoorbeeld aan bepaalde personen bij bedrijven die binnen je doelgroep vallen. Het mooie hiervan is dat je vaak van tevoren al een duidelijke indicatie krijgt van wat je kunt verwachten. Een bepaald percentage gaat in op de telefoontjes en wordt dus een lead, wat je af kunt zetten tegen de kosten van deze uitbesteding.

Leadgeneratie

Lead generation of in het Nederlands leadgeneratie, draait om de marketing die er specifiek op gericht is om meer leads te genereren. Je spreekt dan van een leadgeneratie strategie. Dit kan op allerlei verschillende manieren. Denk aan content, zoekmachine optimalisatie of één van de vele andere methodes. Vaak wordt dit online gedaan, omdat daar meer manieren zijn om een specifieke strategie vorm te geven en je op een specifieke doelgroep te richten. Zo is het veel gemakkelijker om beschikbaar budget verantwoord om te zetten in leads, wat natuurlijk voor degene die de portemonnee trekt wel zo prettig is.

Offline marketing

Ook offline kun je leads genereren. Een goed voorbeeld van een manier waarop je dit kunt doen is door een evenement te organiseren. Op dat evenement spreek je andere bezoekers en kun je wellicht nieuwe connecties maken met mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw product. De connecties die je maakt leiden niet altijd meteen tot meer leads, maar het zal je verbazen hoeveel van deze mensen later alsnog een lead of zelfs klant worden, of een andere lead voor jou creëren omdat ze anderen over je business hebben verteld.

Zo werkt dat

Nu ben je helemaal op de hoogte over hoe je leads genereert. Vind je dit een interessant onderwerp, dan kun je er gerust eens meer over gaan lezen op het internet!