Vitaminen voor DIVA haar- Model Monica Yvette

We hebben allemaal gehoord van de remedie van prenatale vitamines die wonderbaarlijke resultaten claimen, bij het maximaliseren van de haarlengte. Onderzoek heeft bewezen dat deze haargroeivitamines door de tijd heen, verantwoordelijk zijn voor gezond, glanzend en dik haar.

Om deze voordelen te behouden moet je weten wat ze zijn en hoe je ze kunt verwerven. Vitamines zoals A,B,C,D,E en K zijn bijna algemeen bekend voor schoonheidsgeheimen, maar wat doen ze precies? En welke voedingsmiddelen en dranken kunnen je helpen deze vitamines binnen te krijgen?


Model: Monica Yvette 

Top voedingsstoffen
Vitamine A produceert talg in de hoofdhuid, dat afbreken en uitdrogen tegengaat.

Vitamine A
Levertraan.
Eieren.
Gele en oranje vruchten, en groenten.
Verrijkte magere melk.
Verrijkte granen voor het ontbijt.
Bladgroenten met bèta – caroteen, waaronder spinazie en broccoli.
Vitamine B is een grote familie met B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, en B12. Als het haar stopt met groeien, komt dat door een gebrek aan deze 8 vitamines.

Vitamine B
Voedingsgist.
Kaas.
Melk.
Eieren.
Vis.
Gevogelte.
Runderlever.
Vitamine C maakt collageen aan dat de haarbouwende eiwitten doet toenemen. Absorbeert ijzer en andere mineralen die bijdragen tot het haargroeiproces.

Vitamine C
Winterpompoen.
Paprika’s rood, en groen.
Zoete aardappelen, en witte aardappelen.
Tomaat.
Groenten als bloemkool, broccoli, en spruitjes.
Vitamine D wordt via de huid gemetaboliseerd, allemaal in keratinocyten, welke huidcellen keratine verwerken. En keratine is een eiwit voor het haar.

Vitamine D
Vette vis zoals zalm, tonijn en makreel.
Runderlever.
Eigeel.
Kaas.
Sojamelk.
Zuivelproducten.
Vitamine E maakt wat bekend staat als een antioxidant. Die werkt om te voorkomen dat oxidatieve stress samen met vrije redialen de follikelcellen vernietigt.

Vitamine E
Pinda’s.
Amandelen.
Zonnebloempitten.
Sojaolie.
Saffloer.
Pompoen.
Bietengroenten, collard greens, en spinazie.
Vitamine K bevat vele leden, maar de 3 meest voorkomende soorten zijn, vitamine K1 (fylloquinon), K2 (menaquinon), en K3 (menadion). Deze drie vitamines zijn alle ziektepreventief. Ook geven ze hergroei en regeneratie van haarstrengen.

Vitamine K
Granen.
Vis.
Lever.
Eieren.
Groenten zoals bloemkool, kool, spruitjes, en broccoli. Bladgroenten zoals spinazie, raapstelen, snijbiet, collard, peterselie, mosterdgroenten, groene bladsla en romaine.

Vergeet dus niet je vitamines in te nemen
Gezond blijven maakt ook je haar mooi. Dit is een toevoeging in het leven waar je voor beloond wordt. Dus elke keer als je in de spiegel kijkt, en je haar ziet, zul je gemotiveerd zijn. Dus blijf die heilzame vitamines bijhouden. En onthoud altijd dat schoonheid huiddiep is.

http://www.womensmag.life/vitamins-diva-hairphotomodelmonicayvette/