Snelle en makkelijke maaltijden voor tijdens een fietsvakantie

Als echte Nederlander houd jij ook van fietsen en kies je ervoor om met fietsvakantie te gaan. Om toch snelle en makkelijke maaltijden mee te nemen tijdens jouw vakantie kun je natuurlijk niet allerlei producten meenemen om een uitgebreide maaltijd klaar te maken. Je moet dus compact eten meenemen wat makkelijk in je fietstassen past en ook simpel klaar te maken is met wat water of een klein gaspitje. Doordat je tijdens een fietsvakantie veel energie verbruikt, moet je dit ook goed aanvullen met de juiste voeding.

Koolhydraatrijke maaltijden

Neem vooral maaltijden mee die koolhydraatrijk zijn. Koolhydraten zijn de grootste energieleverancier van je energievoorraad. Er zijn snelle en langzame koolhydraten. De snelle vind je bijvoorbeeld in fruit, vruchtensap, pasta en witbrood. De langzame koolhydraten zitten in volkoren producten, groenten, aardappelen en muesli. Daarnaast is het ook belangrijk eiwitrijke producten aan je maaltijden toe te voegen. Eiwitten zijn nodig om het lichaam goed te laten functioneren en wanneer je een fietsvakantie gaat houden in een armer land zul je zelf moeten zorgen voor een goede inname van eiwitten.

Een goed ontbijt is al de helft

Het is van belang om tijdens de fietsvakantie uitgebreid te ontbijten. Hiermee leg je een goede bodem voor het eerste gedeelte van je fiets trip. Bij een lange trip moet je regelmatig wat te eten pakken. Wanneer je dit niet doet ben je niet meer vooruit te krijgen, voel je je slap en word je misselijk. Zorg dat als je dit overkomt je zoveel mogelijk eet als je binnen kunt krijgen en na een tijdje zul je je beter gaan voelen. Om met het avondeten genoeg eten binnen te krijgen kun je bijvoorbeeld een pastasalade, gebakken rijst met kip of burrito’s met zoete aardappel en ei maken. Hier zitten veel van de juiste eiwitten, vetten en koolhydraten in zodat jij gedurende je hele vakantie goed fit bent en blijft.

https://www.gobikepacking.nl/